4 najlepsze sposoby aby szybko schudnąć na diecie ketogenicznej

0
51
4 najlepsze sposoby aby szybko schudnąć na diecie ketogenicznej

Jeśli dieta ketogeniczna jest elementem twojego trybu życia od niedawna, całkiem prawdopodobne, że głównym powodem jej podjęcia była chęć utraty wagi. Warto jednak pamiętać, że żadna zmiana sposobu odżywiania nie działa natychmiastowo; nie istnieje magiczna pigułka, która pozwoli zrzucić zbędne kilogramy z dnia na dzień. Istnieją pewne sztuczki i triki, których stosowanie pozwoli na szybszy spadek wagi. Oto cztery z nich, które w łatwy sposób włączysz do swoich codziennych aktywności.

Oszacuj, ile składników makro potrzebujesz i monitoruj ich spożycie

Obliczenie swojego osobistego zapotrzebowania na makroelementy pozwoli zdecydować, ile kalorii tak naprawdę należy spożywać każdego dnia. Umożliwi także oszacowanie, jak dużo białek, węglowodanów i tłuszczów możesz zjeść stosując się do zasad, których wymaga dieta ketogeniczna. Pilnowanie tego, ile makroelementów spożywamy będzie wymagało od nas używania wagi kuchennej i precyzyjnego odmierzania pokarmu, ale z czasem, gdy poznamy wartości naszych ulubionych produktów, będziemy mogli pozwolić sobie na częściową rezygnację ze skrupulatnego ważenia jedzenia.

Wartym zapamiętania trikiem jest branie pod uwagę całkowitego spożycia węglowodanów, a nie węglowodanów netto. Nie ma sposobu na precyzyjne oszacowanie jak, i czy w ogóle, twój organizm przetwarza ilość błonnika wskazaną na etykiecie produktu; wartości podane na opakowaniach mogą być zwodnicze.

Jedz przez 6-8 godzin dziennie

Ten sposób odżywiania się, znany także jako post przerywany, jest znakomitym rozwiązaniem dla osób zastanawiających się, jak szybko schudnąć. Spożywanie wszystkich posiłków w przeciągu 6-8 godzin pozwala organizmowi na odpoczynek od trawienia, dzięki czemu produkowane jest więcej hormonu wzrostu, co z kolei prowadzi do wzmożonego spalania tłuszczu, a tym samym szybszej utraty wagi.
Post przerywany można niezwykle łatwo dopasować do własnych potrzeb, przyglądając się prowadzonemu przez nas trybowi życia. Warto odpowiedzieć sobie na pytania:

  • Czy odczuwam potrzebę jedzenia rano?
  • Czy mogę nie jeść w ciągu dnia, jeśli nie mam na to czasu?
  • Kiedy głód doskwiera mi najbardziej?

Nasze okna czasowe nie muszą być codziennie takie same, jednak zaleca się, żeby nie odbiegały od siebie przynajmniej w dni robocze. Najważniejsza w tej metodzie okazuje się stanowczość – jeśli zaczynamy post, trwajmy w nim aż do następnego dnia.

Zrezygnuj z nabiału i słodzików

Chociaż dieta ketogenna dopuszcza spożywanie nabiału, warto ograniczyć jego spożycie. Jedzenie przetworów mlecznych powoduje zatrzymywanie wody w organizmie oraz wzdęcia. Nawet jeśli nie cierpimy na nietolerancję laktozy, zbyt duża ilość nabiału będzie powodować nieprzyjemne doznania w żołądku i uczucie przepełnienia. Nie oznacza to, że musimy na zawsze rezygnować ze swoich ulubionych serów – jeśli jednak zależy nam na szybkim zrzuceniu kilku kilogramów, ograniczenie ich może okazać się znakomitym sposobem.
Podobnie wygląda sytuacja ze słodzikami. Choć dieta ketogenna zezwala na spożywanie tych z niskim indeksem glikemicznym, warto zastanowić się, czy naprawdę ich potrzebujemy – jeśli zaczniemy je jeść, niezwykle trudno będzie nam przestać.

Pij wodę!

Najważniejsza porada na koniec – spożywanie odpowiedniej ilości płynów jest kluczowe w procesie utraty wagi. Woda pozwala odróżnić prawdziwy głód od chwilowych zachcianek, wypłukuje toksyny z organizmu i pomaga zmniejszyć apetyt. Dobrym nawykiem jest wypijanie szklanki wody przed zanim zasiądziemy do posiłku; to także znakomita broń przed napadami głodu – zamiast sięgać po kolejną przekąskę, wybierzmy szklankę życiodajnego płynu.

Chcesz poznać więcej ciekawych trików aby szybko schudnąć na diecie ketogennej? Odwiedź stronę ketowariatka.pl.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here