Aqua aerobik a odchudzanie

0
48
Aqua aerobik

Moda na piękną sylwetkę w Polsce nadal trwa, co potwierdza ilość nowo powstających klubów fitness. Wielu ćwiczących szuka w aerobiku nie tylko możliwości spalenia zbędnych kalorii, ale również i czystej przyjemności z samego uczestnictwa w zajęciach. Nowym rozwiązaniem dla nich z pewnością jest aqua aerobic, który powoli wchodzi na salony polskiego fitnessu. Czym jest ta nowa forma aktywności?

Aqua aerobik

Aqua aerobic to nowa forma aktywności, która skierowana jest zwłaszcza do kobiet. Zajęcia z fitness są bardzo atrakcyjne dla fanów zabaw wodnych, gdyż wszystkie ćwiczenia odbywają się w basenie.

Zbawcze działanie wody

Wodna forma aerobicu jest sportem bezpiecznym dla każdego, bez względu na wiek i umiejętności. Opór, jaki stawia woda, nie tylko amortyzuje ewentualne urazy, ale również zwiększa efektywność wykonywanych ćwiczeń. W wodzie każdy jest lżejszy, np. kobieta o wadze 70 kg w basenie będzie lżejsza o około 6 kg, dzięki czemu wykonywanie ćwiczeń przyjdzie jej z większą łatwością. Ciśnienie hydrostatyczne wody pomaga w utrzymaniu prawidłowej sylwetki podczas zajęć oraz umożliwia dłuższe wykonywanie pojedynczych ćwiczeń bez narażania na szybkie zmęczenie mięśni. Nie należy zapominać również o kojącym i odprężającym działaniu wody na ciało. W aqua aerobicu ludzie cierpiący na choroby stawów nie muszą się obawiać już bólu, gdyż środowisko wodne odciąża stawy, oraz dodatkowo spełnia rolę masażera. Stąd też tak wielu lekarzy poleca właśnie pływanie albo aqua aerobic ludziom cierpiącym na schorzenia stawów.

Formy treningu

Ze względu na umiejętności pływackie osób uczestniczących w zajęciach wyróżnia się dwie podstawowe formy treningu:

  1. na płytkiej wodzie (poziom wody sięga do klatki piersiowej) przeznaczony dla osób nie umiejących pływać;
  2. na głębokiej wodzie (poziom wody sięga do szyi).

Podobnie jak aerobik, który odbywa się w salach, jest niezwykle zróżnicowany, to samo tyczy się aqua aerobiku. Mimo że jest to dosyć młoda dyscyplina sportu w Polsce, już pojawiły się różne rodzaje ćwiczeń dostępne w ogólnej ofercie wielu klubów fitness, np.:

  1. zwykły aqua aerobik, który opiera się na prostych układach taneczno-ruchowych, zbliżonych do tych z sala ćwiczeń;
  2. ćwiczenia przy użyciu różnych niezatapialnych przedmiotów;
  3. step aerobic w basenie;
  4. biegi i marsze w wodzie;
  5. łączenie ćwiczeń fizycznych z pływaniem.

ćwiczenia w wodzie czy to dobry pomysł

Niezbędnik

Nie ulega wątpliwości, że podstawowym „sprzętem”, bez którego nie obędzie się osoba uprawiająca aqua aerobik, będą kostium do pływania oraz czepek. Reszta narzędzi jest już oferowana przez pływalnie, na której odbywają się zajęcia. Będą to, m.in.:

  1. pasy wypornościowe (zrobione z pianki, zapina się je wokół tułowia, dzięki czemu pozwalają one unosić się na powierzchni wody);
  2. makarony (rurki wykonane z pianki);
  3. piankowe sztangi i hantle

Większość z tych rzeczy służy do zwiększania oporu w wodzie, a tym samym zwiększeniu efektywności ćwiczeń aqua aerobiku.

Pożądane efekty

Aqua aerobik wpływa na całe ciało człowieka, jego zbawienny wpływ na mięśnie i stawy umożliwia ćwiczenia wszystkim. Jest on bezpieczny dla każdego, nawet dla ludzi z osteoporozą czy po urazach układu ruchowego. Inne ważne efekty to:

  1. wysmuklenie całego ciała,
  2. redukcja tkanki tłuszczowej,
  3. zmniejszenie cellulitu,
  4. poprawa samopoczucia.
[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here