Ból kręgosłupa – skuteczne, domowe sposoby na złagodzenie bólu

0
267
Ból kręgosłupa

Ból kręgosłupa to jedna z najbardziej dokuczliwych dolegliwości. Statystki wskazują, że blisko 70% naszego społeczeństwa kiedykolwiek odczuwało taki ból przez okres dłuższy niż jeden dzień. Blisko 30% z nich zmagało się z bólem przez ponad 3 dni z rzędu. U takich osób stosowanie leków przeciwbólowych nie było odpowiednim rozwiązaniem, ponieważ można je bezpiecznie przyjmować tylko przez 72 godziny. W związku z tym wiele osób poszukiwało, poszukuje i poszukiwać będzie dobrych i skutecznych metod na złagodzenie bólu kręgosłupa, który trwa dużej niż 2-3 dni. W dzisiejszym artykule poznacie skuteczne sposoby, które przetestowałam na własnej skórze i które sprawdziły się w przypadku przedłużającej się dolegliwości.

Przyczyny bólu kręgosłupa

Przyczyn wystąpienia bólu kręgosłupa jest wiele. Może to być gwałtowny ruch, wypadnięcie dysku, korzonki, podniesienie ciężkiego przedmiotu lub zmiany zwyrodnieniowe. Bez względu na to, co konkretnie jest powodem bólu, każdy z nas może pomóc sobie w złagodzeniu jego siły i tym samym w szybkim powrocie do zdrowia. Ból kręgosłupa jest uznawany przez wielu z nas za „najgorszy ból”. Jednak nie tylko jego siła jest dla nas znacząca, ale również to, że przedłużający się ból uniemożliwia normalne funkcjonowanie i zmusza nas np. do zgłoszenia abstynencji w pracy lub do rezygnacji z własnych planów.

Skuteczne sposoby na ból kręgosłupa

Osoby cierpiące z powodu bólu kręgosłupa najczęściej sięgają po środki przeciwbólowe. Zazwyczaj przyjmują silne leki, ponieważ preparaty typu Apap lub Ibuprom nie są w stanie poradzić sobie z tak silnym bólem. Jednak każdy z nas powinien wiedzieć o tym, że tego typu preparaty można bezpiecznie przyjmować tylko przez 3 dni. Jeżeli po tym czasie ból nie mija lub odczuwamy zaledwie niewielką poprawę, to należy odstawić leki i udać się do lekarza. Na szczęście długotrwały ból dotyczy tylko części osób i można mu skutecznie zapobiec. Jeżeli odczuwasz problemy z kręgosłupem, to jak najszybciej rozpocznij domowe leczenie, by nie dopuścić do przedłużenia choroby. W większości przypadków ból kręgosłupa można wyleczyć w ciągu 2 lub 3 dni. Wystarczy podjąć odpowiednie kroki.

Skuteczne sposoby na zmniejszenie bólu kręgosłupa

1. Relaksujący masaż

Masaż wykonywany w zaciszu własnego domu to doskonały sposób na złagodzenie pierwszego, niewielkiego bólu. Poproś kogoś z domowników, aby przy użyciu rozgrzewającej oliwki do masażu rozmasował bolące miejsce. Pamiętaj o tym, że należy masować tylko mięśnie, bez kręgosłupa. Masowanie kręgów może być bardzo niebezpieczne.

2. Kąpiel w solance

Jeżeli masz w domu wanne, to wykorzystaj ją do walki z bólem kręgosłupa. W aptece lub w internetowych sklepach z organicznymi kosmetykami możesz kupić specjalną sól do kąpieli, którą należy wsypać do wanny z ciepłą wodą. Kąpiel w wannie powinna trwać jak najdłużej. Warto wiedzieć, że solanka ma o wiele lepsze właściwości od samej wody. Doskonale rozluźnia mięśnie, leczy stany zapalne i łagodzi ból.

4. Stosuj specjalne plastry

W ciągu dnia, kiedy musisz w miarę normalnie funkcjonować, naklej na bolący mięsień specjalny rozgrzewający plaster, który kupisz w każdej aptece. Ciepło złagodzi dyskomfort i pozwoli Ci na wykonanie prostych czynności.

5. Zwróć uwagę na pozycję ciała

Amerykańscy naukowcy twierdzą że, wciągnięcie brzucha, wypinanie piersi i niejako zadzieranie nosa (tzw. dominująca postawa generała) nie tylko odciąża kręgosłup, ale i zmniejsza wrażliwość na każdy Natomiast, gdy poczujesz nagły, silny bólu w okolicy kręgosłupa, to połóż się na łóżku lub nawet na podłodze w pozycji na wznak. Po kilkunastu minutach odpoczynku powinnaś odczuć wyraźną poprawę.

6. Wykonuj proste ćwiczenie

Gdy doskwiera Ci ból kręgosłupa, to jak najczęściej w ciągu dnia, na co najmniej kilkanaście minut, kładź się na plecach z nogami ugiętymi w kolanach (możesz podłożyć pod nie wałek lub zwiniętą poduszkę). W ten sposób odciążysz kręgosłup i lekko zrelaksujesz mięśnie. Przy bólach karku i szyi dodatkowo pod głowę włóż dopasowującą się do krzywizn ciała poduszkę.

7. Zapomnij i o szpilkach i balerinkach

Wysokie obcasy od dawna obwinia się za kłopoty z kręgosłupem. To całkowita prawda! Kiedy nosisz szpilki, masz nienaturalnie zgięte kolana i zbyt mocno wysunięte do przodu biodra, co powoduje, że nadmiernie wyginają się lędźwie i krzyż, więc zniszczeniu szybko ulegają dyski między kręgami. Taka postawa jest dla nas nienaturalna.

Pewnie niewiele z Was wie, że również baleriny nie są niczym dobrym. Nowe badania potwierdziły, że są one jeszcze gorsze od szpilek. Okazało się, że ciągłe chodzenie w idealnie płaskich butach prowadzi do stanów zapalnych nie tylko stawów stóp i łydek, ale i kręgosłupa.

Czy istnieje jakieś wyjście? Tak! Wystarczy nosić takie buty, które mają obcasy od 3 cm do 5 cm. Szpilki i balerinki zostaw na specjalne okazje.

8. Ćwicz kręgosłup

Nawet wtedy, gdy odczuwasz ból kręgosłupa, to możesz codziennie wykonywać delikatne, rehabilitacyjne ćwiczenia, które zrelaksują i lekko wzmocnią mięśnie znajdujące się w okolicy kręgów. Jeżeli jednak podczas takich ćwiczeń poczujesz, że dyskomfort się zwiększa, to przerwij je i odpocznij chwilę na łóżku. Następnego dnia możesz do nich powrócić. Przykładowe rehabilitacyjne ćwiczenia gimnastyczne wzmacniające plecy znajdziesz w internecie. Jeżeli możesz sobie na to pozwolić, to zamiast ćwiczeń w domu wybierz się na basen i popływaj. Woda odciąża mięśnie i ścięgna, a ruch je wzmacnia.

[Głosów:3    Średnia:4/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here