Trening na świeżym powietrzu jest jedną z najbardziej efektywnych form ćwiczeń, a korzystanie z siłowni zewnętrznej pozwala na wyrzeźbienie wszystkich partii mięśni ciała. Warto pamiętać o kilku zasadach, na przykład o rozgrzewce. Urządzenia dostępne na siłowniach plenerowych przeznaczone są zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników.

mężczyzna ćwiczący na siłowni plenerowej

Jakie są zalety ćwiczenia na siłowniach zewnętrznych?

Ćwiczeniami na świeżym powietrzu możemy zastąpić dwie najpopularniejsze chyba formy budowania estetycznej muskulatury ciała – ćwiczenia w domu oraz w tradycyjnej siłowni komercyjnej. Dobrze sprawdzą się w przypadku osób, które nie potrafią się zmobilizować do codziennej aktywności w domu, ale kiedy już się “rozruszają”, nabierają rozpędu do ćwiczeń. Oto kilka z wielu zalet siłowni plenerowych:

  • ćwiczenia na świeżym powietrzu są z pewnością o wiele przyjemniejsze od tych uprawianych w zamkniętym pomieszczeniu. Pozwalają na lepszą wentylację i dotlenienie organizmu oraz, dzięki obecności promieni słonecznych, na uzupełnienie niedoboru witaminy D;
  • siłownie plenerowe są całkowicie darmowe, a więc dobre dla studentów, emerytów czy rencistów oraz osób mniej zamożnych, słowem – dla każdego kto tylko ma ochotę ćwiczyć;
  • urządzenia są bardzo proste w obsłudze i opatrzone naklejkami z instrukcją obsługi oraz propozycjami ćwiczeń. Dlatego nie musisz się wcale przejmować swoim brakiem doświadczenia;
  • sprzęty pozwalają wykonać pełny trening mięśni całego ciała – tułowia, nóg, rąk, mięśni pośladków i barków.

Jakie ćwiczenia możesz wykonać na siłowni pod chmurką?

Jak już wspomnieliśmy, siłownie na świeżym powietrzu pozwalają na wymodelowanie całego ciała oraz efektywne spalanie tkanki tłuszczowej. Jest to możliwe dzięki ich profesjonalnemu wyposażeniu. Znajdziesz tutaj urządzenia takie jak:

  • orbitrek – wzmocni mięśnie nóg i bioder oraz obręcz barkową i ramiona. Pomaga ćwiczyć dobrą koordynację ruchową, a ćwiczenia na tym urządzeniu są bezpieczne dla osób z dolegliwościami ze strony stawów;
  • biegacz – na nim również mogą ćwiczyć osoby cierpiące na bóle czy zwyrodnienie stawów. To trening wzmacniający mięśnie bioder i nóg oraz poprawiające wydolność oddechową;
  • twister – służy mięśniom brzucha i pleców, poprawia koordynację ruchową;
  • wioślarz – aktywizuje mięśnie górnej partii pleców, a także ramion i nóg;
  • urządzenie służące do ćwiczeń nóg oraz mięśni brzucha – można na nim wykonywać ćwiczenia o różnym stopniu trudności, unosić nogi zgięte lub proste, wykonywać nimi ruchy ukośne lub pionowe – rodzaj ćwiczeń będzie zależał od Waszej kondycji oraz efektów, jakie pragniecie osiągnąć;
  • wyciąg górny – zapewnia doskonałe ćwiczenia ramion i górnych partii pleców. Pamiętaj jednak, że jest to jedno z najtrudniejszych ćwiczeń – nie zniechęcaj się, jeśli początkowo nie dasz sobie z nimi rady;
  • uchwyty – różnorodne uchwyty służą wzmocnieniu wszystkich partii mięśni. Możesz wykorzystać je do tak zwanego wyciskania. Ćwiczenie to polega na podnoszeniu uchwytów przed siebie, z ugiętymi łokciami ułożonymi blisko ciała. Barki i ramiona to parie w głównej mierze zaangażowane w to ćwiczenie.

Wymienione wyżej ćwiczenia sprawdzą się w przypadku osób mniej i bardziej doświadczonych. Jeśli początki masz już za sobą, możesz spróbować nieco trudniejszych zadań – wznoszenia nóg lub podciągania na drążku. Są to ćwiczenia wykorzystujące jako obciążenie masę Twojego własnego ciała.

Jakie efekty możesz osiągnąć ćwicząc na siłowni plenerowej?

Jeśli będziesz ćwiczył regularnie i sumiennie, możesz spodziewać się następujących efektów:

  • poprawa ogólnej sprawności fizycznej – Twoje mięśnie wzmocnią się, a Ty odczujesz, że wysiłek sprawia Ci coraz mniej trudności. Przestaniesz także cierpieć na bóle kręgosłupa – silniejsze mięśnie są dla niego lepszą podporą;
  • wyrzeźbienie sylwetki – dzięki temu, że możesz wybrać, na których partiach ciała chcesz się skupić, wygląd Twojej sylwetki stanie się bardziej harmonijny. Najlepsze proporcje osiągniesz jednak dzięki treningowi ogólnorozwojowemu;
  • trening na świeżym powietrzu to lepsze dotlenienie całego organizmu oraz uzupełnienie poziomu witaminy D. Oznacza to lepszą odporność na infekcje oraz poprawę ogólnego samopoczucia – sam zobaczysz, że będziesz wracał z treningu w lepszym nastroju niż kiedy się na niego wybierałeś. To dzięki endorfinom, czyli hormonom szczęścia, których poziom rośnie w czasie aktywności fizycznej.

Nie ma żadnego powodu, dla którego miałbyś zrezygnować z uprawiania aktywności fizycznej na siłowni plenerowej. Jeśli tylko masz okazję – korzystaj.

[Głosów:3    Średnia:3/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here