Dieta

0
31

Najlepszą i najzdrowszą dietą jest dieta zróżnicowana, ponieważ dostarcza ona nam wszelkie substancje odżywcze, witaminy, makroelementy i mikroelementy niezbędne do właściwego funkcjonowania organizmu. Każda inna dieta, mimo najlepszego dopasowania, jest dietą eliminacyjną. Wyklucza określone produkty lub ich grupy, co wpływa na niedobór jakiś substancji. Błonnik – co to jest i w czym można go znaleźć? Błonnik jest substancją pochodzenia roślinnego, której nasz organizm nie jest w stanie strawić. Nie posiadamy właściwych enzymów, które byłyby w stanie rozłożyć tą substancję. Jednak jest na tyle ważny dla nas, naszego zdrowia, że musimy go spożywać codziennie. Błonnik wpływa na trawienie spożytych przez nas pokarmów, przesuwanie się ich w przewodzie pokarmowym i na koniec, wypróżnianie. Zbyt częste, jak i zbyt rzadkie wypróżnianie negatywnie wpływa na nasz organizm, niszcząc nasze zdrowie i powodując powstawanie chorób. Dlatego należy spożywać produkty zawierające błonnik codziennie. Błonnik zawierają produkty mączne, takie jak chleb pełnoziarnisty, chleb pszenny czy chleb orkiszowy. Znajdziemy go również w mące kukurydzianej, ryżu białym i brązowym. Wśród owoców należy wymienić jabłka, awokado, winogrona, śliwki, pomarańcze. Warto również wspomnieć, że suszone owoce, takie jak śliwki i rodzynki zawierają dużo błonnika. Wśród warzyw można znaleźć błonnik w brokułach, marchewce, cebuli, szpinaku czy ziemniakach. Najlepszym uzupełnieniem diety zawierającej właściwą ilość błonnika jest ruch, który także pobudza nasz układ pokarmowy. Dlatego warto zadbać o dawkę sportu na co dzień i ruszać się każdego dnia. Najlepszą formą aktywności będzie ruch na świeżym powietrzu, czyli spacer, jazda na rowerze, bieganie czy jogging. Uzupełnieniem takiej aktywności aerobowej powinien być trening siłowy, który powinien pojawić się od dwóch do czterech razy w tygodniu. Sprawi to, że nasze ciało będzie nie tylko silne, ale smukłe. Pamiętajmy, kluczem do zdrowia jest umiarkowany wysiłek i dieta.

www.fitnesswomen.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here