Elektrostymulacja mięśniowa – kilka porad dla osób rozpoczynających trening EMS

0
59
trening EMS

Trening EMS to rodzaj treningu, który na stałe zmienił nasze podejście do tematu siłowni i ćwiczeń fizycznych. W przeciwieństwie do tradycyjnego, konwencjonalnego treningu fizycznego, w czasie treningu EMS korzysta się specjalnej aparatury wysyłającej impulsy elektryczne. Trafiając do naszego mózgu, impulsy wywołują bardziej intensywne skurcze włókien mięśniowych. Dzięki temu trening EMS jest wielokrotnie bardziej skuteczny niż jego zwykły odpowiednik. Zapraszamy do lektury będącej krótkim wprowadzeniem w temat treningu EMS, podczas której podpowiemy – dla kogo jest on dedykowany oraz jakich efektów możemy się spodziewać.

Trening EMS – od A do Z

Trening EMS to fenomen ostatnich lat. Udział w nim polecają zarówno trenerzy personalni, fizjoterapeuci, jak i sportowcy. Jak wskazują, zaledwie 20 minut spędzonych na treningu EMS może zastąpić 3 godziny poświęcone wykonywaniu zwykłych ćwiczeń fizycznych. W czym zatem tkwi jego wyjątkowość?

Przede wszystkim należy wskazać na specjalny zestaw urządzeń wykorzystywanych w jego tracie. Należą do nich kamizelka, pas oraz opaski na nogi i ramiona. Znajdujące się na ich powierzchni diody wysyłają impulsy elektryczne, które docierając do naszego mózgu, wywołują bardziej efektywne skurcze mięśni. W rezultacie mięśnie zostają pobudzone w stopniu nieosiągalnym w konwencjonalny sposób. Co niezwykle ważne, pobudzeniu ulegają także te partie mięśni, które w czasie zwykłego treningu pozostają nienaruszone.

Z treningu EMS korzystać mogą niemal wszyscy, nawet ci, dla których będzie to początek przygody z wysiłkiem fizycznym. Również osoby po wypadkach, cierpiące na choroby stawów lub zanik poszczególnych partii mięśni, mogą skorzystać z tego rodzaju treningu.

Korzyści wynikające z rozpoczęcia treningu EMS

Do najważniejszych korzyści uzyskiwanych w czasie treningu należy ogólny wzrost siły i poprawa wydolności organizmu. Dotyczy to zwłaszcza osób, które korzystają z treningu EMS regularnie, przez okres przynajmniej 4-6 tygodni.

Warto podkreślić, że w czasie elektrostymulacji mięśnie pracują wyjątkowo skutecznie. Dotyczy to zwłaszcza tych partii mięśni, które znajdują się w głębi organizmu, a do których nie mamy dostępu w trakcie wykonywania zwykłych ćwiczeń siłowych. 

Korzystanie z treningu EMS prowadzi również do redukcji objętości tkanki tłuszczowej. Dlatego, wybierają go szczególnie chętnie osoby pragnące pozbyć się cellulity oraz osoby cierpiące z powodu otyłości. Dodatkowo trening EMS poprawia stan naszej skóry, a zwłaszcza takie istotne jej parametry jak sprężystość.

Gdzie korzystać z treningu EMS?

Osobom poszukującym sprawdzonych i wartych zaufania profesjonalistów w zakresie treningu EMS, polecamy zapoznać się z ofertą Studia Impulse Training. Jego pracownicy to wysoko wykwalifikowana kadra fizjoterapeutów i trenerów, gotowych zatroszczyć się o twoje zdrowie, kondycję i sylwetkę.

Z pełną ofertą zapoznasz się na stronie: https://impulsetraining.pl/wyprobuj-ems/. Dla osób rozważających możliwość rozpoczęcia regularnego treningu dedykowany jest specjalny trening próbny. W jego trakcie zapoznasz się z działaniem kamizelki i pasów elektrostymulujących oraz wykonasz najważniejsze ćwiczenia pod okiem trenera. Gwarantujemy, że już po treningu próbnym zauważysz wyraźne zmiany w swojej sylwetce.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here