Jak dbać o dobrą kondycję w domu?

0
306

Wiosna za pasem a wraz z nią wiosenne postanowienia walki o powrót do formy i dobrej kondycji. Jedni zaczynają pracę nad spalaniem tkanki tłuszczowej, którą udało się zgromadzić przez zimę, innym marzy się wyrzeźbione i umięśnione ciało, które latem dumnie będą mogli zaprezentować na plaży. Aby wspomóc się w tych sportowych wyzwaniach, dobrze jest zaopatrzyć się w akcesoria do ćwiczeń, które pomogą efektywnie dążyć do założonego celu.

Ćwiczenia z obciążeniem

Zarówno podczas spalania tkanki tłuszczowej, jak i podczas rzeźbienia mięśni, idealną pomocą będą hantle domowe, o odpowiedniej wadze. Z hantlami można ćwiczyć na bardzo wiele sposobów. Jeżeli planujemy ćwiczenia aerobowe, przeznaczone do szybkiego spalania, można zaopatrzyć się w lekkie hantle, które zapewniają większą intensywność ćwiczeń, wymagając większej pracy mięśni. Natomiast, jeżeli zależy nam przede wszystkim na rzeźbie, wówczas można pokusić się o hantle cięższe, dostosowane do planu ćwiczeniowego, a także do swoich możliwości. Na początek nie można przesadzać i zaczynać od razu od dużego obciążenia, ponieważ bardzo łatwo narazić się na kontuzję, przeciążyć mięśnie co doprowadzi nas do konieczności zaprzestania ćwiczeń na jakiś czas.

Jakie hantle do ćwiczeń wybrać?

Jeżeli nasz plan treningowy wymaga użycia hantli, warto zainwestować w dobry zestaw hantli, zapewniający zróżnicowane obciążenie, tak abyśmy mogli dopasowywać je do swoich możliwości. Hantle obciążniki, czy zestawy hantli można nabyć w sklepie www.empik.com, gdzie jest olbrzymi wybór różnego rodzaju akcesoriów do ćwiczeń, w tym także hantli. Interesującym produktem jest na przykład zestaw hantli XQ MAX o łącznej wadze 6 kg. W skład zestawu wchodzi 2 ciężarki o wadze 0,5 kg, 2 ciężarki o wadze 1 kg i 2 ciężarki o wadze 1,5 kg. Do zestawu dołączony jest stojak, który umożliwi łatwe uporządkowanie i przechowywanie ciężarków.

Do jakich ćwiczeń wykorzystać hantle?

Hantle inaczej nazywane ciężarkami kojarzą się z reguły z tradycyjnym „wyciskaniem”, czyli unoszeniem rąk, w których trzymamy ciężarki w górę. Jednak tylko jeden z bardzo wielu rodzajów ćwiczeń z zastosowaniem obciążenia. Z hantlami możemy wzmacniać różne partie mięśni, wykonując odpowiednie ćwiczenia. Jeżeli zależy nam na treningu wytrzymałościowym, aerobowym, przy którym spalimy więcej kalorii, wówczas można zastosować obciążniki na kostki, oraz na ręce. Z takim obciążeniem mięśnie będą zmuszone do bardziej intensywnej pracy, a co za tym idzie, wykorzystają więcej energii – czyli spalą więcej kalorii. Ćwiczenia z hantlami narażają mięśnie na kontuzje, dlatego najlepiej skonsultować plan treningu ze specjalistą, który pomoże dobrać odpowiednie obciążenie, które nie narazi nas na kontuzje już na wstępie. Dobrze, aby hantle były wykonane z tworzywa, które zapewni stabilny chwyt, tak aby podczas ćwiczeń nie było zagrożenia, że hantel wypadnie nam z rąk.

Ćwiczenia z hantlami są odpowiednie dla wszystkich, którzy nie mają przeciwwskazań medycznych do tego typu aktywności. Nie ma znaczenia płeć ani wiek, liczą się chęci i determinacja do ćwiczeń. Odpowiednio dobrany sprzęt pomoże w regularnych ćwiczeniach i będzie dodatkowo mobilizował.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here