Jak schudnąć bez ćwiczeń?

0
284
Jak schudnąć bez ćwiczeń

Odchudzanie wymaga od nas samozaparcia i silnej woli. Szczególnie jeśli posiadamy genetyczną tendencję do tycia a zrzucenie nadprogramowych kilogramów jest dla nas wyjątkowo trudne. Przyjmuje się, że za 70% efektu odchudzania odpowiada dieta, a za 30% ćwiczenia i uprawianie sportu. Niestety bardzo często ludzie nie mają wystarczająco czasu aby pomiędzy pracę i zajmowanie się domem wpleść dodatkową aktywność fizyczną. Jednak sama dieta, odpowiednio skomponowana i dostosowana do naszych potrzeb może skutecznie rozwiązać problem zbyt dużej wagi.

Sposoby na odchudzanie dietetyk.edu.pl bez ćwiczeń:

https://dietetyk.edu.pl/jak-schudnac-po-40-stce-bez-cwiczen/

  1. Picie zimnej wody

Przyjmowanie zimnych płynów zmusza nasz organizm do wydatku energetycznego, celem ogrzania naszego ciała. Tym sposobem bez żadnego wysiłku spalamy dodatkową liczbę kalorii. Bardzo dobrze jest spożywać duże ilości schłodzonej wody nie tylko podczas letnich upałów, ale także w zimie aby stale podnieść swój dobowy wydatek energetyczny.

  1. Branie na zmianę ciepłych i zimnych pryszniców

Ten sposób działa na podobnej zasadzie co poprzedni. Nie tylko świetnie hartuje nasz organizm i wzmacnia układ odpornościowy, ale przyspiesza spalanie kalorii i wspomaga odchudzanie. Zimna woda wykazuje także bardzo dobre działanie dla naszej skóry, ponieważ zapobiega rozszerzaniu się porów i łagodzi obrzęki.

  1. Spacerowanie do pracy

Jeśli do miejsca w którym pracujemy mamy kilometr bądź dwa, dobrze jeśli wstaniemy trochę wcześniej i pokonamy ten dystans pieszo. Równie dobrym sposobem może być przejażdżka na rowerze. W ten sposób dotlenimy nasz organizm i dodatkowo przyspieszymy metabolizm, dzięki czemu nasze dziennie zapotrzebowanie kaloryczne będzie stopniowo wzrastać a my szybciej doczekamy się efektów odchudzania.

  1. Unikanie przekąsek.

Wszelkiego rodzaju przekąski po jakie sięgamy między posiłkami prędzej czy później odbiją się na naszej wadze. Dlatego podczas diety musimy szczególnie pilnować aby wszystkie nasze wyrzeczenia nie poszły na marne i by nie zniechęcić się szybko brakiem efektów.

  1. Spożywaj produkty z dużą zawartością błonnika

Błonnik znajduje się między innymi w owocach i warzywach. Warto zadbać aby nie zabrakło ich w naszym codziennym jadłospisie. Oprócz niezbędnych witamin i mikroelementów dostarczają one błonnik który przyspiesza przemianę materii i wspomaga usuwanie toksyn z naszego organizmu.

  1. Zadbaj o odpowiednią ilość snu

Wysypianie się ma ogromne znaczenie podczas odchudzania. Najwyższy współczynnik spalania tłuszczu osiągamy podczas snu. Kiedy śpimy zachodzą także wszystkie procesy trawienne w naszym organizmie, a zbyt częste nieprzesypianie nocy powoduje rozregulowanie naszego metabolizmu.

  1. Unikaj sterujących sytuacji

Przewlekły stres powoduje wydzielanie nadmiernej ilości kortyzolu w organizmie, co prowadzi do spadku hormonów szczęścia. W ten sposób bardzo często rezygnujemy z diety i sięgamy po niezdrowe produkty spożywcze.

  1. Zdrowa dieta

Aby uniknąć efektu jo – jo należy przestrzegać odpowiednio dobranej diety. W tym celu, jeśli nie mamy wystarczającej wiedzy na ten temat, należy zasięgnąć porady specjalisty, który skomponuje dietę zgodnie z indywidualnymi potrzebami naszego organizmu.

[Głosów:1    Średnia:4/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here