Zdrowie- AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

0
171
Zdrowie- AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Jak mówi stare przysłowie w zdrowym ciele zdrowy duch! Aby to zdrowe ciało posiadać należy przede wszystkim dobrze i mądrze się odżywiać oraz być aktywnym fizycznie. Na szczęście ludzie coraz bardziej mają świadomość że aktywność fizyczna poprawia naszą kondycję, i przedłuża nam życie w zdrowiu i witalności. Aktywność fizyczna jest jednym z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania chorobom , takim jak otyłość, choroba wieńcowa, nadciśnienie, cukrzyca.Aktywność fizyczna i jej skutki w organiźmie są porównywalne do unikania palenia papierosów.Ćwiczenia fizyczne to same zalety o pomagają one i mają wpływa na : obniżają ciśnienia krwi – U LUDZI Z NADCIŚNIENIEM ,obniżają ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych, chronią przed osteoporozą,zwiększają ilość masy kostnej, redukują tłuszczową masy ciała ,wpływają na wzrost cholesterolu tzw. „dobry cholesterol, redukcję zawartości w osoczu małych gęstych LDL (tzw. „zły cholesterol”),poprawiają tolerancji glukozy, wzrasta wrażliwość tkanek na insulinę (obniżają ryzyko cukrzycy),poprawiają samopoczucie I WITALNOŚĆ. Osoby, regularnie uprawiające sport i aktywne fizycznie są o połowę mniej narażone na choroby serca i układu krążenia. Również otyli ćwicząc z każdym dniem zmniejszają ryzyko zachorowania. Brak ruchu i ćwiczeń jest czynnikiem ryzyka zachorowania na cukrzycę, dlatego w ulotkach w poradni diabetycznej obok wskazówek i diety zawsze znajdziesz porady aby być aktywnym fizycznie , a jeżeli coś stoi na przeszkodzie w uprawianiu sportu, proponuje się długie spacery !

www.cialomarzen.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułZ duchem czasu.
Następny artykułLeki na talerzu. Jagody

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here