5 sposobów na wyciszenie i ukojenie nerwów!

0
117
5 sposobów na wyciszenie i ukojenie nerwów

Stresujący dzień w pracy lub na uczelni? Mimo że nieprzyjemnych sytuacji nie sposób uniknąć, to dobrą wiadomością jest, że możesz szybko odzyskać wewnętrzną równowagę. Poznaj 5 sposobów, dzięki którym wyciszysz się i zniwelujesz objawy stresu.

1. Sięgnij po olejek CBD i popraw swoje samopoczucie

Produkty konopne, w tym olejek konopny, mają dobroczynny wpływ na samopoczucie. Zawarte w ich składzie fitokannabinoidy oddziałują na układ endokannabinoidowy człowieka, niwelując zmęczenie, obniżając poziom stresu i pomagając się uspokoić. Jednocześnie olejek CBD nie odurza. Przykładowo olejek konopny Kanaste, o którym więcej można przeczytać na stronie: https://kanaste.pl/produkt/olejek-cbd/, zawiera jedynie śladowe ilości THC (poniżej 0,2 proc.).

Najlepsze rezultaty zaobserwujesz u siebie, stosując olejek CBD regularnie. Ustaloną dawkę możesz przyjmować zarówno z napojami (np. kawą), jak i jedzeniem.

2. Wykonaj ćwiczenia relaksujące

Ruch zapewnia nie tylko dobrą kondycję, ale pozwala również rozładować napięcie po całym dniu. Jeżeli z różnych względów nie możesz pozwolić sobie na trening na siłowni, wykonuj w domowym zaciszu ćwiczenia relaksacyjne. Rozluźniając mięśnie i kontrolując oddech, szybko zauważysz różnicę – osiągniesz stan relaksu i odczujesz ulgę.

Lubisz eksperymentować z ćwiczeniami? Spróbuj jogi lub medytacji. Jeżeli nie chcesz się zniechęcić, zacznij od krótkich i prostych sesji. Aby uspokoić umysł czy pozbyć się gonitwy myśli, możesz też wypróbować wspomniany olejek CBD.

3.  Wykorzystaj moc aromaterapii

Działanie odprężające ma też aromaterapia. Po długim, męczącym dniu w odzyskaniu równowagi może pomóc Ci kąpiel z dodatkiem odpowiedniego olejku. Który z olejków do aromaterapii łagodzi objawy stresu? W redukcji uczucia napięcia pomagają przede wszystkim olejki: lawendowy, grejpfrutowy i z mięty pieprzowej.

Aby zniwelować stres, możesz połączyć aromaterapię z ćwiczeniami relaksującymi, a jeszcze wcześniej zażyć olejek CBD. Taka kombinacja korzystnie wpłynie na Twoje samopoczucie po długim i pełnym nerwów dniu.

4. Zadbaj o jakość swojego nocnego wypoczynku

Sen jest nam niezbędny do prawidłowego funkcjonowania. To właśnie w trakcie nocnego odpoczynku w organizmie zachodzi szereg procesów regeneracyjnych. Zarówno brak snu, jak i jego niewystarczająca ilość mogą m.in. zwiększać podatność na stres. Jak zadbać o jakość snu? Pamiętaj, aby:

  • każdego dnia kłaść się spać o tej samej godzinie,
  • przygotować miejsce do snu – m.in. wietrząc sypialnię,
  • na około godzinę przed snem nie korzystać z telefonu.

Jeżeli zażywasz olejek konopny, wyrób sobie też nawyk zażywania go przed snem. W ten sposób wesprzesz swój organizm w prawidłowym nocnym odpoczynku.

5. Zacznij słuchać relaksującej muzyki

Jak jeszcze możesz się odprężyć po ciężkim dniu lub nerwowej sytuacji? Nie od dziś wiadomo, że muzyka ma wpływ na nasze emocje. Jeżeli chcesz ukoić nerwy, włącz muzykę relaksacyjną. Słuchając spokojnych odgłosów natury lub białych szumów, zwalczysz wewnętrzne uczucie niepokoju i wprawisz się w dobry nastrój.

Masz problemy z zasypianiem? W tym przypadku również pomoże wyciszająca i relaksująca muzyka. Aby wzmocnić efekt i przygotować swój organizm do snu, możesz też wykorzystać olejek CBD – dawkę zażyj na ok. 30 minut przed położeniem się do łóżka.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here