Dbaj o zdrowie emocjonalne na co dzień

0
416
Dbaj o zdrowie emocjonalne na co dzień

Dbałość o zdrowie emocjonalne jest bardzo ważne. Dzięki niej można uniknąć depresji, nerwicy oraz wielu innych problemów związanych z nadmiernym stresem. Skupienie się choć przez kilkanaście minut dziennie wyłącznie na sobie i własnej przyjemności przynosi szereg pozytywnych rezultatów. Jak na co dzień zatroszczyć się o swoje zdrowie psychiczne?

  1. Bądź aktywny fizycznie
  2. Odżywiaj się zdrowo
  3. Bądź uważny
  4. Pozwól sobie na bliskość i czułość
  5. Znajdź pasję

Zdrowie emocjonalne w ostatnich miesiącach jest jednym z częściej poruszanych tematów. Ograniczenie kontaktów międzyludzkich oraz niepewność jutra sprawiają, że wiele osób odczuwa uogólniony, nasilony niepokój, a u niektórych pojawiają się nawet stany depresyjne. Dbałość o dobre samopoczucie jest zatem kluczowa. Jak poprawić sobie nastrój na co dzień?

Bądź aktywny fizycznie

Aktywność fizyczna jest jednym z najlepszych sposobów walki ze złym samopoczuciem. Zdrowie emocjonalne zachowuje się, gdy regularnie uprawia się sport lub stawia się na ruch w formie spacerów, jazdy na rowerze lub rolkach. Szczególnie dobrym wyborem jest aktywność na świeżym powietrzu, która nie tylko wytwarza endorfiny, ale również dostarcza witaminy D.

Odżywiaj się zdrowo

Jakość spożywanych posiłków ma ogromny wpływ na zdrowie emocjonalne. Świeże warzywa i owoce, chudy nabiał oraz węglowodany złożone dobrze wpływają na funkcjonowanie całego ciała. Ograniczenie fast foodów i słodyczy oraz zwiększenie podaży witamin w diecie sprawia, że wiele problemów ze zdrowiem psychicznym staje się mniej dokuczliwych. 

Bądź uważny

Uważność, czyli skupianie się na tym, co tu i teraz oraz wdzięczność za proste rzeczy, pomagają znaleźć pozytywne strony życia. Dzięki uważności zmniejsza się poziom stresu oraz poznaje się sposoby radzenia sobie ze zwiększonym napięciem nerwowym.

Pozwól sobie na bliskość i czułość

Przytulanie się, pocałunki i seks są podstawą dobrze funkcjonującego związku oraz prostym sposobem na dbałość o zdrowie emocjonalne. Bliskość fizyczna i czułość pomaga zwalczać stres, podnosi pewność siebie, a nawet zwiększa odporność organizmu. Dzięki temu seks i uściski to samo zdrowie!

Znajdź pasję

Dobre samopoczucie utrzymuje się, dzięki realizowaniu swoich pasji. Czytanie książek, majsterkowanie, prowadzenie uprawy kwiatów lub warzyw, malowanie czy też rozwiązywanie krzyżówek daje wiele przyjemności i pozwala choć przez chwilę skupić się tylko na sobie. Zainteresowania skutecznie odrywają od codziennych trosk, zmniejszając napięcie nerwowe.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here