Szczerze mówiąc lekcje informatyki w przeciętnych szkołach są dalekie od ideału i trzeba to jak najszybciej zmienić. Nieefektywna nauka nie może dawać wartości, a o to przecież we współczesnego gospodarce chodzi. Nauczyciele w szkołach podstawowych lub gimnazjach często nie potrafią rozwiązać podstawowych problemów ze sprzętem i co najciekawsze nowocześni uczniowie wiedza więcej od swoich pedagogów co jest wręcz śmieszną sytuacją. Najważniejszą kwestią, o którą trzeba zadbać to nauka praktycznych umiejętności. Na lekcjach informatyki każdy uczeń powinien zapoznać się z możliwościami jakie oferuje przeciętny komputer, ponieważ jest to w późniejszym życiu klucz do zawodowych osiągnięć. Obecny program edukacji w opisywanym zakresie jest beznadziejny, a młodzi ludzie zamiast uzyskać w szkole motywację do rozwiązywania komputerowych problemów trzymają się od nich z daleka, co bardzo źle wpływa na kształtowanie się nowoczesnego rynku pracy. Podsumowując, nauka informatyki powinna być priorytetem we współczesnym systemie edukacji, ponieważ w zasadzie wszyscy dzisiaj pracują na technologicznie zaawansowanym sprzęcie. Nie można od tego uciec, dlatego lepiej jest wykorzystać określone możliwości.
Informatyka w szkołach nie uczy z sensem
[Głosów:0 Średnia:0/5]