Każdemu właścicielowi witryny zależy na tym, aby znalazła się ona jak najwyżej w wyszukiwarce Google. Nie od dziś wiadomo, że wyszukiwarki internetowe są w ostatnich latach najlepszym źródłem pozyskiwania klientów. Brak sklepu w wersji online znacznie zmniejsza szansę na zwiększenie zysków. Pozycjonowanie domeny w wyszukiwarce to nic innego, jak działania, które pomogą pojawić się stronie internetowej na jak najwięcej fraz kluczowych na najwyższych pozycjach w zwracanych wynikach. Kto nie korzysta na co dzień z pomocy Google? Większość internautów szukając produktów, usług, informacji czy opinii zwraca się o pomoc do najpopularniejszej wyszukwiarki na Świecie. Kolejność stron w wynikach wyszukiwarek ma duże znaczenie.Strona, której nie ma w Top 10 , praktycznie nie istnieje.
Strategia doboru stron na pierwszą stronę oparta jest przede wszystkim na treści strony oraz jej reputacji w sieci. Dlatego pozycjonowanie domeny to bardzo szerokie spektrum działań, przede wszystkim takich, które wymagają ciągłości. Konukrencja nie śpi! Dlatego należy stale badać jej działania. Pozycjonowanie wymaga także kreatywności, a także sporej wiedzy tehnologicznej z zakresu IT.
Pozyskiwanie widoczności strony internetowej na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania jest najdłuższym procesem w całym marketingu online. Ale równocześnie pozwala wygenerować wartościowy ruch i długotrwały efekt za cenę znacznie niższą od każdej innej formy reklamy w Internecie. Niski koszt pozyskania ruchu – w dłuższej perspektywie jest dla każdego bardzo kuszący.
Zwłaszcza, że pozycjonowanie pozwala trafić tylko do użytkowników zainteresowanych treścią Twojej strony. Nie ma tutaj nachalnych reklam, które wywołują często przeciwny efekt do zamierzonego.
Długotrwały efek, który pozyskamy przez skuteczne pozycjonowanie strony internetowej pozwala zachować wysokie pozycji w wyszukiwarce.
Co wchodzi w skład procesu pozycjonowania? Z pewnością dbanie o treść na stronie. Wartościowy content wpływa znacząco na poprawę liczby decyzji zakupowych użytkowników, a także jest mile widziany przez roboty Google.
Bez unikalnej i wartościowej treści nie można mówić o skutecznym pozycjonowaniu. Należy także właściwie uzupełnić meta dane, czyli znacznik Title i meta opis na każdej podstronie w witrynie. Powinny tam znaleźć się najważniejsze frazy kluczowe oraz nazwa sklepu. Należy również pamiętać o nagłówkach, takich jak h1, h2 itd. One także są pozytywnie odbierane przez roboty Google.
Znaczące jest także publikowanie w Internecie wartościowych i wiarygodnych informacji o witrynie oraz pozostawianie odnośników w postaci linków do witryny, które dodatkowo wytwarzają w niej większy ruch.
W tym miejscu należy wspomnieć o pozycjonowaniu witryny na konkretne frazy kluczowe. Przed rozpoczęciem działań przygotowujemy listę takich słów, ich synonimów i różnych kombinacji, bazując na tych, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników i na które serwis będzie pozycjonowany. Następnie staramy się umieścić te słowa w witrynie, oczywiście zachowując umiar.